Isnin, 2 November 2009

BENGKEL? MENJAHIT? REHAT2????

Mentang2 lah jahitan tak berapa banyak, baru 2 hari lepas start jahit baju kedua kepunyaan CT dari KL.. Lepas tu ada 2 student datang belajar, kemudian ada customer datang tempah baju...Jadi jahitan untuk baju CT terbantut sudahhhh... Dan mulai sekarang saya tak bole terus leka dan bersenang lenang hehehe.. udah banyak baju menanti utk dijahit. Itulah manusia, sifat lalai tetap ada, sepatutnya baju CT sememangnya sudah siap. Maaflah CT ye. Tak tau lah kenapa kebelakangan ni susah sgt nak pegang jarum, maklumlah dah sedap berehat. Lagipun bila ada perkara yg penting datang, saya utamakannya dahulu. Bila ada student, saya tak usik apa dah. Fokus saya boleh dikatakan 100% kepada student. (sms dan kol tetap layannnnn... dengan izin gak tu.. hehehehe)..Ke sebab bila student datang, kita dapat COD??? huhua sape nak jwab???


Dan fokus menjahit saya agak terbantut juga, kerana student dan customer yg datang pada hari ini, tak tau kenapa... kedua2nya mebuatkan saya tersentak seketika.. Dua2 kakak yang datang ke rumah saya ni, mungkin suratan atau kebetulan, bila berbicara...banyak menasihat dan memberi panduan tentang mendidik anak2. Bagaimana bersabar, mencontohi sifat2 dan kisah2 Nabi, sifat ibu jangan terlalu mendesak disamping jangan terlalu menuruti. Ada rasa bersalah disitu, dengan anak2, anak2 saudara dan keluarga.. Maklumlah orang panas baran...Sampai menitis airmata kami, namun saya harapkan agar nasihat dari kak Gee dan Kak Miah terus berbisik2 di telinga saya... Saya bukan makhluk sempurna, tapi saya berdoa agar setiap apa tindakan yang akan saya lakukan, saya berfikir dengan lebih mendalam dan lebih matang. Dan nak saya tumpangkan kegembiraan disini, tips yang Kak Gee bagi telah dan amat berkesan sekali pada hari ini. Tak perlu saya ceritakan. Saya bersyukur kerana dalam hidup saya, saya dapat membezakan nasihat dan tips siapa yang saya rasa bole saya guna pakai... Betul, ada juga kawan2 atau saudara bagi nasihat tapi nampak lebih kepada 'padankan muka aku"..Saya berdoa agar nasihat Kak Gee dan Kak Miah terus saya jadikan panduan dalam menempuh hari2 mendatang..Aminnn...

Dalam bidang ni, saya bertemu dengan pelbagai ragam n perangai manusia. Tapi hati saya akan terlekat dengan orang2 yang saya rasa serasi aje. Saya susah nak dapat kawan baik sebab saya bukan jenis pandai berkawan/sosial. Cakap pun tak pandai.. Tapi kalau dah serasi, saya akan berkawan sampai bila2.. Insyallah...

Nak update gambar sebenarnya, tapi dah start hujan/petir... TBC...


1 ulasan:

  1. cerita ceriti, cerita cik siti...
    tabah2...cik siti nangis gak...

    BalasPadam